Hvorfor ikke bare ske Public Relations

By | august 5, 2019

Public relations er en meget vigtig del af marketing-mix. En vellykket PR kampagne giver tredjeparts-godkendelse af produkter eller tjenester, som er noget ingen anden markedsføring element kan levere. Mange mennesker tror, at når en virksomhed begynder reklame, redaktører slå en sti til din dør. I nogle tilfælde kan det faktisk sker, men det er ikke normen.

Public relations er meget forskellige fra reklamer. Én vigtigste differrence er, at du ikke kan købe media placering. Historien er enten nyhedsinteresse, eller er det ikke. Betalt placering kaldes reklame.

Begge marketing elementer er vigtige, men pr kan sommetider være en langsom opbygning. Resultater ikke ske i et par uger eller en måned, især med de tre måneders leveringstid behov for blade udskrive frister. Når der beskæftiger sig med tv, aviser eller radio, tre måneders leveringstid er ikke et problem, men konkurrence er et problem.

Der har været situationer hvor vi har haft en øjeblikkelig succes. Vi oprettede hændelsen museum i Philadelphia pÃ¥ en lille children’s museum, der var en utrolig media succeshistorie. Alle avis, etniske offentliggørelse og tv-station dukkede op til denne begivenhed. Gennem Ã¥rene har vi ogsÃ¥ haft en række pressekonferencer med tonsvis af mediedækningen næste dag. Dette er expecially true, hvis nyheden er sensationelle eller produktet er meget populære i detailleddet.

I ét tilfælde, vi skabt tusindvis af historier til en klient, men vi forsøgte at generere en artikel i en større virksomhed papir. Ikke noget arbejdede. Redaktøren var interesseret, men han forstod det punkt, vi bruger som “krog” for historien. NÃ¥r vi endelig kørte hjem punktet af differrence mellem massemarked detailhandlere og speciale detailhandlere, han skrev historien og det var fantastisk. Vores historie endte op pÃ¥ forsiden af sektionen business minus én kolonne, men det tog mÃ¥neder og mÃ¥neder arbejde.

Mange klienter forstÃ¥r ikke PR proces. For eksempel, nÃ¥r jeg hÃ¥ndtering afsætning til et større børn linje af licenserede apparel, havde klienten underskrevet reklame kontrakt, men ikke pr kontrakten. Han forstÃ¥r bare ikke hele emnet og endelig bad om et møde for at drøfte tingene. Om kort tid i møde, denne charmerende, grandfatherly Herre kiggede pÃ¥ mig med en straight ansigt og sagde: “Hvorfor har jeg til at betale for dette, ikke det bare ske?”  

Ved første troede jeg han var kidding, men så kunne jeg se at han simpelthen ikke forstod processen eller disciplinen. Efter en temmelig lang diskussion underskrev han kontrakten. Kampagnen var en stor succes og så var tøjkollektion. 

Nogle klienter har ikke budget for hele marketing-mix af handel reklame, forbruger reklame, sales promotion, web site udvikling og PR. Mange starter med PR og handel reklame og derefter øge deres marketing budget over tid.

Hvordan man vælger et agentur

Når du er klar til at overveje et agentur, hvad skal du se efter i en PR-team? For startere, har kemien at være der. Du skal også erfaring og medier forbindelser. Tøv ikke med at bede om klienten referencer. Når du har dem, afhente telefonen og gøre nogle opkald.

Må ikke antage, at de nye forretningsfolk vil servicere din konto. Hvis der er én konto person, som du mener har den ekspertise, du har brug for, kan du overveje at anmoder om, at denne person være punkt personen på din konto. Agenturet bør være villig til at acceptere denne anmodning i din skriftlig kontrakt. Pas på bait and switch, hvor du er ombejlet af de nye forretningsfolk, der vil aldrig blive set igen efter kontrakten er underskrevet.

Hvad du kan forvente

Nogle punkter at huske:

Intet dræber et dårligt produkt hurtigere end fremragende PR og reklame. Gæster kan købe produktet én gang og derefter, det er det.

Når produkter er fotograferet, skal prøverne være i perfekt stand. Kameraet opfanger og forstørrer meget lille fejl. Retouchering er dyrt, så vær forsigtig, når du vælger vareprøver til fotografering.

PR er ikke et værktøj bruges til at tvinge detailhandel. Hvis du prøver det, vil flytningen komme tilbage at hjemsøge dig. Når en editor anmoder om oplysninger om til detaildistribution af et produkt og/eller service, havde PR-bureau hellere have svar eller mulighed for at få svarene hurtigt. Journalister og redaktører formår altid at kalde denne oplysninger, når de er på deadline, så alt er en rush. Et svar er som vi planlægger at åbne forretninger snart i dit område ikke det rigtige svar.

Sætte dig selv i redaktørens sted. Han/hun er interesseret i at skrive om dit produkt og læserne forventer at kunne finde varen i lokale butikker, respekterede hjemmesider, eller i kataloger. Hvis de ikke kan gøre noget af ovenstående, vil redaktør ikke skrive om produktet.

Jeg har haft forbrugerne spore mig, fordi de ønskede en bestemt produkt og kunne ikke finde det på detailbutik nævnt i artiklen, fordi varen var udsolgt. En jul, jeg kørte næsten en postordre drift af agenturet, fordi hektisk forbrugerne opfordrede til et bestemt produkt, der ikke har omfattende detaildistribution.

Handel bøger udgiver som regel en måned i forvejen. Forbrugeren bøger udgiver tre, ja tre måneder i forvejen. Hvis du håber for en December magasin historie, ville du bedre start planlægning i juli eller August.

Hvis dit firma er kreative, vil det komme med innovative “kroge” for dine produkter eller tjenester.

PR er en vidunderlig markedsføring værktøj, men du skal forstå det grundlæggende at forstå hvordan det kan arbejde for din virksomhed.  

Diane T. Creston

Creston & Associates, Ltd

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.