Den virkelige sandhed om at arbejde smartere, ikke hårdere

By | juli 3, 2019

Kører en virksomhed eller en afdeling kan ofte strække dig til grænsen.
For at være effektiv til at gøre, hvad du gør bedst, kan det er bydende nødvendigt at se på hvilke opgaver du enten uddelegere eller outsource.
Uddelegere
Dette er en interessant ordet. For nogle mennesker betyder det helt at give slip på deres ansvar og få en anden til at gøre arbejdet. Nu er der godt at give, at du træner personen på hvordan du har håndterer disse opgaver. Vise dem, hvordan det er sket først.
For mange virksomhedsejere og ledere, uddelegere midler helt abdicere alle ansvar for en bestemt opgave til en anden uden at vise dem hvordan. De forventer at vide… straks.
Nå, glem det. Ikke underligt at du ofte høre folk sige, “Jeg prøvede at uddelegere denne opgave, men ingen var så godt som mig til at gøre det!” Eller “Jeg kan bare ikke kunne finde den rigtige person, der var i stand til at påtage sig dette ansvar”.
Det er en interessant kommentar. Ofte folk får ansvar, de ikke har havde nogen uddannelse og forventes så at vide, hvordan du udfører disse opgaver. Et godt eksempel på dette er når en person er forfremmet til manager/holdleder og han/hun ventes automatisk at vide, hvordan man kan administrere sig selv og deres folk.
Kommer udefra
Hvad med de nye kid på blokken der kommer i til at tage op tøjlerne i en position, som allerede er blevet forladt. De forventes at køre afdeling eller virksomhed, som om de har arbejdet i selskabet for de seneste tre år!
Outsourcing
Når din bil skal repareres du tilbringe timer forsøger at ordne det eller se en mekaniker, der tager to timer?
Gøre din egen selvangivelse eller har revisor forberede dig?
Hvis du har brug for en ny assistent dig placere en annonce i avisen, bruge timer på at interviewe folk eller har en rekrutteringsvirksomhed gøre alt jorden arbejde og sende dig de top tre ansøgere?
Hvorfor spilde din dyrebare tid på opgaver, som vil gøre netop det… spilde din dyrebare tid. Og tid er penge!
Brug af eksperter
Bruge værdifuld input fra eksperter, der kan tage væk stress og besvær og udføre opgaver i en brøkdel af den tid det ville tage dig. Sikker på at du skal betale for det, men er det bedre at arbejde smartere, ikke hårdere?
Hvorfor bruge timer på opgaver, som ikke er dit speciale?
Identificere, hvad du er bedst så uddelegere eller outsource resten. I virkeligheden, hvis du virkelig føler du er god til at hvad du gør og er glade for at dele det, hvorfor ikke lære en anden de samme færdigheder, så du virkelig kan udnytte dig selv.
Især hvis du er virksomhedsejer, ville dette give dig mere tid til at arbejde på din virksomhed og ikke i den.
En lille advarsel For virksomhedsejere
Vær forsigtig om hvem du får din rådgivning fra. Jeg kender mange ejere af små virksomheder, der vil lytte til råd fra deres personlige assistenter, ægtefæller og pårørende på hvordan de skal køre deres forretning, selv om disse mennesker har aldrig været i branchen selv.
Med alle midler at få feedback fra dine medarbejdere, men hvis du virkelig ønsker at arbejde smartere, ikke hårdere investere nogle penge til en business coach eller en person, der allerede har kørt en succesfuld virksomhed, således at du kan undgå kostbare fejl og har en anden tilbyder en frisk perspektiv. At være for tæt involveret kan give dig en plettet visning.
Det sidste ord
Nedskrive alle dine ansvarsområder og opgaver, du udfører. Marker de opgaver, som en anden realistisk kunne gøre. Derefter skrive ved siden af det enten navnet på personen eller type af person/firma, der kan gøre dette for dig eller tilbyde nogle ekspert hjælp eller støtte dvs. bogholder, udskrivning selskab, personlig assistent, coach.
At arbejde smartere ikke hårdere, altid se på hvem der ellers kan gøre denne arbejdsopgave. Altid se på lightening din belastning, således at du kan tilbringe din tid på at gøre, hvad du er bedst til.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *