At skabe effektiv Corporate Blogs

By | marts 25, 2019

Vilkår “blog” og “blogging” er blevet en del af den nye økonomi ordbog og et ekstremt billigt og effektivt middel til udbredelse af information via internettet. En blog er bedst beskrives som en online dagbog, at læserne også kan sende deres tanker. Mange emne eksperter og akademikere har skabt åbne blogs (gratis adgang), der læses af tusindvis af læsere og futurister forudser, at disse blogs vil fremstå som de nye mega-magasiner.
Hvilket fører til spørgsmålet om hvorfor selskaber er langsomme til at skabe corporate blogs for at fremme deres organisatoriske mål og idealer. Årsagen til denne slappe holdning er, at corporate blogs kan mistolkes techies og beskæftigelse fuldtids blog administratorer som for dyrt.
Før du opretter en corporate blog, fastlægge nogle retningslinjer. Her er nogle tips:
Klart organisatoriske besked:
Før du starter en corporate blog, skal du være meget klart om de organisatoriske besked og retning. Årsagen er, at din blog vil blive læst af offentligheden, som også kan være potentielle kunder, der har forskellige globale opfattelser. Du ønsker ikke din blog til at viderebringe negative opfattelse af jeres organisatoriske værdier.
Bestemme succes mål:
Opsætning af en corporate blog er ikke bare en mulighed at ventilere eller sende deres kommentarer online. Der skal være klare succes mål. Mulige kortsigtede mål er generation af nye kundeemner og øge i kundedatabase. I modsætning hertil er kan en mellemlang sigt målet være oprettelsen af nye alliancer.
Fremme din Alliance:
Dit corporate blog kan bruges til at fremhæve din nuværende alliancer og give kunderne en bedre forståelse af din globale nå. Du kan invitere repræsentanter for disse organisationer at være gæstebloggere eller har en separat blog inden for din vigtigste corporate blog. Med nok online eksponering, kan din corporate blog også udvikle sig til en dynamisk networking online-fællesskab.
Great Feedback kanal:
Inviter dine kunder til at sende deres kommentarer i corporate blog og få din blog-administrator til at handle på feedbacken så hurtigt som muligt. Dette vil give det billede, at din organisation er meget alvorligt med alle feedback og du kan også afhjælpe problemet, før den eskalerer. De mere avancerede blogs kan også give øjeblikkelig sms til blog administratorer, når en feedback er bogført for.
Value-add til nyhedsbrevet til udskrivning:
En corporate blog kan værdi-tilføje til din nuværende månedlige nyhedsbrev til udskrivning. En måde er, at nogle online bogføringer kan give artikel-ideer til fremtidige nyhedsbrev spørgsmål. Blog besøgende kan også anmode om trykte nyhedsbreve skal bogføres til deres hjem.
Afprøve nye produkter:
Din organisatoriske ingeniører og salgsteam kan bruge den corporate blog til at teste nye produkter og ideer. Dette er en effektiv og billig løsning som din blog-læsere bør allerede har en god idé om, hvordan disse ideer bør eksistere side om side med dine andre produkter.
Sikkerhedsforanstaltninger:
Sikre, at dit corporate blog har sikkerhedsforanstaltninger, der forhindrer spamming til din blog-læsere. Dette vil sikre, at spam ikke vil skabe et konkret negativt billede om virksomheden. Administratoren blog bør også sikre, at der er ingen flammende og at alle potentielle debatter ikke bør være en kamp mellem personligheder.
Ikke krænke intellektuelle ejendomsrettigheder:
Nogle blog plakater kan indføre andre hjemmesider, som kan have betaversioner af nye produkter. Nogle bloglæsere, kan dette være rent pædagogisk men konsekvenser for organisationen er, at det kan krænke intellektuelle ejendomsrettigheder

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *